Bauma 2019 Productinnovatie: K.SLH 3, de gloednieuwe semi-dieplader van Kässbohrer met hydraulische bediening

08 april 2019

Kässbohrer, de snelst groeiende fabrikant van opleggers in Europa, presenteert op Bauma 2019 voertuigen uit zijn complete assortiment voor de bouw. In het kloppende hart van de bouwbranche laat Kässbohrer de bezoekers voor de eerste keer kennismaken met zijn gloednieuwe, hydraulisch gestuurde semi-dieplader K.SLH 3.

Maximale manoeuvreerbaarheid in de krapste bochten in het buitengebied

De K.SLH 3 van Kässbohrer biedt dankzij drie hydraulische stuurassen tot 42 graden optimale manoeuvreerbaarheid in de krapste bochten in het buitengebied.
Bovendien is de K.SLH 3 uitgerust met hydraulisch gestuurde, op afstand bestuurbare en zelfuitlijnende assen, die elk een technische capaciteit van tot maar liefst 12 ton hebben.

Kässbohrer biedt een efficiënt smeersysteem voor lage onderhoudskosten

Het automatische systeem voor centrale smering van de K.SLH 3 is zó ontworpen dat de onderhoudskosten bij langdurig gebruik tot een minimum beperkt blijven. Het grote aantal smeerpunten zorgt ervoor dat de aanhanger altijd in optimale staat en gebruiksklaar is.

Kässbohrer biedt meerdere opties voor het zekeren van de lading

Dankzij de vele opties voor het zekeren van de lading biedt de K.SLH 3 een flexibel en veilig transport van zware ladingen en ballastladingen. De K.SLH 3 heeft een tot 6200 mm uittrekbaar, sterk en vlak chassis met een zeer geringe platformhoogte van 875 mm.

Daarnaast worden er diverse opties voor het zekeren van de lading met zijdelingse en verticale rongpotten aangeboden.

Kässbohrer biedt veilig en flexibel transport

Sjorogen met 9 x 2 units van 13,4 ton en 5 x 2 units van 8 ton capaciteit zorgen ervoor dat lading veilig geplaatst en naar de plaats van bestemming vervoerd kan worden.

Kässbohrer biedt een hogere nuttige belasting

De K.SLH 3 heeft een stevig chassis en is vervaardigd uit S700MC-staal. Toch wordt deze semi-dieplader dankzij een stevig en licht chassisontwerp in een lager leeggewicht van 12.000 kg aangeboden, waardoor de hogere nuttige belasting wordt gerealiseerd. De toepassing van S700MC-staal met een hogere rekgrens maakt lichte oplossingen mogelijk, die direct resulteren in financiële besparingen, een lagere uitstoot van broeikasgassen en minder brandstofverbruik.

Kässbohrer biedt een lager platform

De hoogte van het platform van de K.SLH 3 is beperkt tot 875 mm en ligt daarmee onder de marktstandaard. Met deze functie biedt Kässbohrer een hoogte van 3125 mm, waardoor de klanten onder de toegestane maximale totale konvooihoogte blijven.

Eenvoudig laden en lossen met Kässbohrer

De K.SLH 3 wordt aangeboden met achterkleppen en verschillende soorten laadbruggen voor eenvoudig laden en lossen

Kässbohrer biedt optimale bescherming tegen corrosie

Kässbohrer biedt optimale corrosiebestendigheid dankzij metallisatie, die zorgt voor tot twintig jaar bescherming.

Optimale oplossingen voor containertransport van Kässbohrer

De K.SLH 3 biedt optimale oplossingen voor het transport van containers van 20 ft, 2 x 20 ft. en 40 ft.
Kässbohrer biedt flexibele afmetingen

De K.SLH 3 is voorzien van een uitschuifbaar chassis met een totale lengte in volledig uitgeschoven positie van 19.450 mm, en heeft verlengingen aan de zijkanten van tot 2 x 300 mm, wat zorgt voor flexibiliteit qua afmetingen.

Technische details van de semi-dieplader K.SLH 3 met hydraulische bediening

Koppelingshoogte: 1250 mm

Wielbasis: 8800 mm

Totale lengte: 13.250 mm