Kässbohrer en Move Intermodal banen de weg voor efficiënter vervoer van rollen

14 januari 2020

Kässbohrer en Move Intermodal hebben hun krachten gebundeld om efficiënter vervoer van rollen mogelijk te maken, met als resultaat de enige lichte wissellaadbak voor rollen van 45 ft: de K.SWAU CC. Met de K.SWAU CC, die door Kässbohrer ontworpen en ontwikkeld is om aan de operationele behoeften van Move Intermodal en de duurzaamheidsdoelen van de sector te voldoen, wordt de weg gebaand voor efficiënter vervoer van rollen.

Move Intermodal is al meer dan dertig jaar een toonaangevende leverancier van intermodale logistieke oplossingen door zijn benadering op basis van netwerken en partnerschappen. Het bedrijf staat bekend om zijn uitstekende service en kosteneffectieve oplossingen.

Luc Driessen, CEO van Move International, Kees Winters, Operations Director South van Move International en Mehmet Önen, hoofd Key Account Management van Kässbohrer waren aanwezig bij de leveringsceremonie.

“Bij Move International richten we ons op intermodaal vervoer met minder gevolgen voor het milieu en een lager energieverbruik”, aldus Luc Driessen.

“Zware rollen werden regelmatig op de trein geladen met behulp van wissellaadbakken van 25 ft. Deze wissellaadbakken zorgden echter voor verliezen, omdat de binnenhoogte en de lengte van de laadruimte ontoereikend waren voor de retourvracht.

Bij Move International hadden we een efficiëntere, robuustere manier nodig om zware rollen te vervoeren, en we waren ervan overtuigd dat Kässbohrer de juiste partner was voor de ontwikkeling van innovatieve oplossingen. We hebben ons lang beziggehouden met de efficiëntste en tegelijkertijd meest robuuste oplossingen, en na het testen van verschillende prototypen hebben we uiteindelijk alleen de K.SWAU CC, een lichte wissellaadbak voor rollen van 45 ft., gemaakt. Ons wagenpark is nu uitgebreid met 100 wissellaadbakken voor rollen van Kässbohrer.

Met behulp van de wanden binnenin de rolhouder is het mogelijk zware rollen te vervoeren zonder gebruik van steunen, waardoor de werkzaamheden soepeler verlopen en we tijd besparen.

We zijn blij dat we samen met onze betrouwbare partner Kässbohrer een gloednieuw, innovatief voertuig hebben kunnen ontwikkelen dat voordelen oplevert bij het vervoer van rollen.”

“De K.SWAU CC maakt een verschil doordat hij, ondanks zijn ledig gewicht van 4.500 kg, robuust is, wat bijdraagt aan de operationele efficiëntie”, voegt Kees Winters daaraan toe.

Mehmet Önen geeft aan: “We zetten ons ervoor in om onze klanten tevreden te stellen en samen met hen nieuwe producten te ontwikkelen die aan hun behoeften voldoen en tegelijk de opleggertechnologie als geheel vooruit helpen. De vakkennis van Move Intermodal, de Europese pionier op het gebied van intermodaal vervoer, heeft ons geholpen om ook onze knowhow en technische expertise binnen dit werkveld in te kunnen zetten.

Voor intermodaal vervoer bieden we het volledige scala aan producten aan, waaronder de K.SWAU CL, de lichtste wissellaadbak op de markt, maar ook de recent uitgebrachte silocontainer met de grootste inhoud, het bekroonde multifunctionele containerchassis, en nu, vanwege de vraag op de markt naar efficiënter vervoer van rollen, ook onze K.SWAU CC.

Deze laatste biedt Kässbohrer aan met drie rolhouders van 2.150 mm, met een roldiameter van 900 tot 2.000 mm en een robuust chassis, waarmee we betrouwbaar vervoer van rollen mogelijk maken. Aangezien we de enige opleggerfabrikant zijn met zowel KTL- als metallisatievoorzieningen, is het chassis van de K.SWAU CC uniek: voorzien van een KTL-coating, gedeeltelijke metallisatie van laadpunten en volledige metallisatie van kraanholtes.

De K.SWAU CC maakt niet alleen een verschil door zijn innovatieve eigenschappen, maar ook door zijn geavanceerde beveiligingskenmerken. Hij is voorzien van 6 x 2 rongholtes voor rollen en HD-sjorogen, waardoor de K.SWAU CC betere beveiliging biedt tijdens wisselende werkzaamheden. Overeenkomstig norm EN 12642 Code XL – VDI 2700 wordt de lichte wissellaadbak voor rollen van Kässbohrer aangeboden met in totaal 98 verschillende sjorpunten, elk met een capaciteit van 2,5 ton, en 16 x 2 verwijderbare sjorogen op de zijbalk van het chassis.

Bovendien is de K.SWAU CC de enige lichte wissellaadbak voor rollen die wordt aangeboden met een vorkheftruck-asbelastingscapaciteit van 7,2 ton.

De bovenbouw is ontwikkeld volgens transportcode C45, met modulaire aluminium voorwand en klapdeuren, waardoor de K.SWAU CC een capaciteit van 34 europallets heeft.

Bij Kässbohrer zijn we blij dat we samen met onze gerenommeerde zakelijke partner Move International een innovatief voertuig hebben kunnen ontwerpen en ontwikkelen, dat een nieuwe benadering voor het vervoer van rollen mogelijk maakt.”

Aftersalesdiensten Kässbohrer in Europa

Kässbohrer heeft zijn uitgebreide aftersalesdiensten erop ontwikkeld om voor zijn klanten te zorgen en de aftersalespunten en onderdelenservices in heel Europa vormen een aanvulling op hun werkzaamheden.

De aftersalesdiensten van Kässbohrer staan paraat om ondersteuning te bieden met K-Advance Care servicepakketten, die zijn toegesneden op de operationele behoeften van elke klant, en de 24/7 Kässbohrer Pechhulp, die beschikbaar is in 23 talen en 27 landen.

Over Move Intermodal

Move International uit Genk (België) is al dertig jaar een belangrijke speler binnen het intermodaal vervoer. Het bedrijf heeft een jaaromzet van 89 miljoen euro en is actief in de Benelux, Italië, Spanje, Scandinavië, Duitsland, Slowakije, het Verenigd Koninkrijk en Turkije. Move Intermodal streeft ernaar zijn klanten directe, duurzame synchromodale vervoersoplossingen te bieden binnen Europa. Met meer dan 275 medewerkers, 60 treinverbindingen per week, 2.500 intermodale laadeenheden en een wagenpark van 150 vrachtwagens voert het bedrijf jaarlijks meer dan 75.000 transporten uit. Meer informatie: www.move-intermodal.com.