Kässbohrer lanceert met trots nieuwe voertuigen voor stads-, stukgoed-, intermodaal-, bouw-, landbouw- en linquidvervoer

30 september 2022

Tijdens IAA Transportation 2022 heeft Kässbohrer met trots 9 nieuwe voertuigen gelanceerd tijdens de eerste fysieke bijeenkomst van de industrie sinds het begin van de pandemie.

Kãssbohrer presenteerde met trots 9 nieuwe voertuigen, de fijnste voorbeelden van engineering excellence, aan het breedste productgamma in Europa. De beste voorbeelden van engineering. De nieuwe lanceringen bieden een breed scala aan innovaties, waaronder voertuigen die de efficiëntie van intermodale operaties, het vervoer van vloeistoffen en het vervoer van zware goederen verhogen en de activiteiten van haar klanten naar een hoger niveau tillen.

De nieuwe voertuigen:

K. SHG AVH: De nieuwste toevoeging aan het ongeëvenaarde intermodale assortiment van Kässbohrer.

Kässbohrer biedt het complete intermodale assortiment met de lichtste 45 ft Swap Body K.SWAU CL, Trailer Innovation 2021 categorie "Body" tweede plaats winnaar First Ever 45 ft Coil Swap Body K.SWAU CC, Biggest Volume Silo Container K.CON S 40, Certified Huckepack Curtainsider K.SCS X+, Dry Freight Intermodal Plywood Box K.SBT T en de Trailer Innovation 2019 Award winnaar "Chassis" categorie winnaar K.SHG AVMH.

De nieuwste toevoeging aan het ongeëvenaarde intermodale assortiment, voor en achter uitschuifbaar containerchassis K.SHG AVH belichaamt de Trailer Awards 'Chassis' categoriewinnaar achthoekig chassisframe ontwerp. Het innovatieve ontwerp elimineert alle traditionele sterkteproblemen die leiden tot permanente schade aan opleggers die al 30 jaar niet is opgelost.

K.SHG AVH is ontworpen om containers van 20 ft. tot 45 ft. veilig te vervoeren en biedt daarmee de beste oplossing voor multifunctioneel en flexibel containervervoer.

Bovendien zorgt het robuuste KTL-gecoate chassis van K.SHG.AVH, gemaakt van hoogwaardig en zeer sterk S700 MC-staal, in overeenstemming met de normen ISO 1726-2 en ISO 1726, voor de beste verdeling van de lading, zelfs bij het vervoer van containers van 20 voet aan de achterzijde.

Naast het gepatenteerde nieuwe achthoekige centrale frameontwerp, is de K.SHG AVH ook uitgerust met mechanische verlengstukken aan de voor- en achterzijde en gebruiksvriendelijke pneumatische vergrendelingssystemen op de achterste verlenging om gebruiksgemak, efficiëntie en veiligheid te bieden.

K.SBT CS: Nieuwste toevoeging aan Kässbohrer City Logistics Range

Voor de City activiteiten lanceerde Kässbohrer zijn robuuste Dry Freight City Plywood Box van multiplex bovenbouw met 2 assen, een lengte van slechts 11.025 mm en een mechanische stuuras. Met de stuuras zorgt de K.SBT CS voor een lager brandstofverbruik, minder bandenslijtage en minder tijdverlies door een grotere wendbaarheid, zelfs op smalle stadswegen.

K.STL P: Alles-in-één voedseltransport met Kässbohrer Stainless Tanker

Transport van levensmiddelen, gevaarlijke stoffen of zelfs mest, al deze vragen worden beantwoord met een breed scala aan mogelijkheden door Kässbohrer tankopleggers. Of het nu gaat om hoge eisen voor hygiëne in de levensmiddelensector of het veilig vervoeren van gevaarlijke chemicaliën, de hoge kwaliteit van de dienstverlening is essentieel in ons idee van transportoplossingen.

Kässbohrer tankopleggers met verschillende volumes en specificaties zijn geoptimaliseerd voor verschillende eisen en zijn gemaakt van roestvrij staal of aluminium. Bovendien biedt Kässbohrer u isolatie- of verwarmingsopties die passen bij uw behoeften.

Binnen Europa's veiligste en lichtste tank- en silogamma lanceerde Kässbohrer de onder druk staande voedseltanker K.STL P, ontwikkeld voor efficiënt werken door zijn tankinhoud van 32.000 lt met 3 compartimenten voor het vervoer van verschillende voedingsmiddelen.

Voor voedseltransport heeft Kässbohrer de druktank K.STL P tot in het kleinste detail ontworpen voor hygiënisch gebruik met de certificering van de ATP in de IN-klasse 1.4301 roestvrijstalen tank. De K.STL P biedt een efficiënt voedseltransport door zijn afvoerpomp opties, 2R kwaliteit binnenoppervlak, gladde en gepolijste lasnaden en CIP reinigingslijnen.

Naast de lanceringen toonde Kässbohrer ook de favoriete Chemical Substance Tanker K.STC PR, die is ontwikkeld om de hoogste veiligheidsnormen te bieden voor het vervoer van vloeibare chemicaliën zonder afbreuk te doen aan de gebruiksvriendelijkheid. Met zijn 6.980 kg tarragewicht is de K.STC PR de lichtste tankwagen voor gevaarlijke stoffen op de markt met een inhoud van 37,5 m3. De binnenafwerking en het elektrolytisch gepolijste I-frame roestvrij stalen chassis van de K.STC PR maken het reinigen zo eenvoudig mogelijk en besparen u tijd.

K.SSK 66 en K.SSL 45: de 2 nieuwe toevoegingen aan het Lichtste Silo-assortiment van Kässbohrer

De eerste kipbare silo-oplegger van Kässbohrer werd ontwikkeld in 1953. Vandaag de dag combineert Kässbohrer de innovatieve kracht en de kwaliteit die het bedrijf gedurende generaties heeft onderscheiden met de voordelen van een internationaal bedrijf.

Met zijn uitmuntende engineering biedt Kässbohrer niet-kantelende silo-opleggers van 31 m³ tot 40 m³, evenals een uniek ontwerp, het lichtste gewicht in zijn segment, snel lossen en hoge veiligheidsfuncties. Kässbohrer's kipsilo-opleggers, die maximale veiligheid en efficiëntie bieden, zijn leverbaar van 40 m³ tot 90 m³ volume. Het optionele Digital Trailer Control (DTC) systeem verhoogt de veiligheid tijdens het lossen en verhoogt de productiviteit.

Kässbohrer heeft met zijn competente R&D de lichtste trailer op de markt ontwikkeld met zijn standaardfuncties K.SSK 66 voor noordelijke activiteiten en de lichtste niet-kantelsilo op de markt Kässbohrer K.SSL 45 voor het meest efficiënte transport en lossen van materialen met een lage dichtheid.

Het resultaat van Kässbohrer's engineering excellence, Kässbohrer ontwikkelde zijn kip-silo K.SSK66, de lichtste silo-aanhanger op de markt met 4 assen die speciaal is ontworpen voor Scandinavische

landen. Met zijn 7.950 kg tarragewicht, 47 ton brutogewicht, 17 ton king-pin capaciteit en 30 ton asbelasting biedt de K.SSK 66 een maximaal laadvermogen en tegelijkertijd operationele efficiëntie met 6 mangaten en de 4e as als stuuras.

De lichtste niet-kantelsilo op de markt, Kässbohrer K.SSL 45, is perfect geschikt voor het meest efficiënte transport en lossen van materialen met een lage dichtheid. Met zijn tarragewicht van 4.950 kg biedt Kässbohrers niet-kantelsilo K.SSL 45 het maximale laadvermogen en de beste Total Cost of Ownership.

K.SPH M: De nieuwste toevoegingen aan het complete bouwassortiment

Binnen het breedste productassortiment van Europa biedt Kässbohrer zijn klanten in meer dan 55 landen het complete bouwassortiment met silo-, tank-, kipper-, platform- en diepladervoertuigen.

Een van Kässbohrers nieuwste lanceringen, de dubbel uitschuifbare, hydraulisch gestuurde dieplader met 4 assen, K.SPH M 4, die is ontworpen voor het voordeel van hoge wendbaarheid, zelfs op de smalste bochten in landelijke gebieden, werd aan de bezoekers gepresenteerd. Met zijn extreme totale lengte van 30 meter en het sterke en vlakke chassis met een Mega-koppelhoogte, biedt het flexibel en veilig vervoer voor zware en ballast ladingen. Met een maximaal laadvermogen van 13.950 kg biedt de K.SPA M ook een technische asbelasting van maar liefst 10 ton dankzij het luchtveringssysteem.

Kässbohrers dubbel uitschuifbare, hydraulisch gestuurde dieplader met 4 assen, K.SPH M 4, is ontworpen om zijn klanten te laten profiteren van een hoge wendbaarheid, zelfs in de smalste bochten op het platteland.

Ondanks zijn sterke en robuuste chassis biedt hij een maximaal laadvermogen met zijn assertieve tarragewicht van 13.950 kg, onder hydraulisch gestuurde diepladers dankzij zijn luchtveringssysteem dat een technische asbelasting van niet minder dan 10 ton mogelijk maakt.

K.SLA RJ: De laagste laadhoogte voor het complete bouwassortiment

Binnen het complete bouwassortiment heeft Kässbohrer de uitschuifbare 3-assige dieplader, de nieuwe K.SLA RJ 3, vakkundig ontworpen. Hij zet nieuwe normen in het zware goederenvervoer door de laadvloerhoogte te minimaliseren dankzij het nieuwe chassisontwerp. Met behulp van wieluitsparingen is de laadhoogte van de K.SLA RJ 3 verlaagd tot 375 mm.

De nieuwe lichtgewicht K.SLA RJ 3 met een leeggewicht van minder dan 10.000 kg verhoogt het laadvermogen en maakt een energie-efficiënter en milieuvriendelijker vervoer van zware en afwijkende goederen mogelijk.

Voor operationele flexibiliteit en veiligheid is de nieuwe K.SLA RJ 3 omgeven door een graafarmuitsparing, pilaren, pilaarzakken en nieuwe sjorringen met een verhoogde capaciteit tot 10 ton die op de zwanenhals, het platform en de zijrails zijn geplaatst en bijdragen tot een optimale lastverdeling.

K.SKA AG: Betrouwbaar transport van landbouwmateriaal

Kässbohrer, met zijn technische uitmuntendheid, blijft met zijn silo- en kippervoertuigen voldoen aan de behoeften van zijn klanten in de landbouwsector. Voor het transport van bulkgoederen heeft

Kässbohrer, met zijn competente R&D, zijn 55m3 aluminium kipper ontwikkeld en het lanceervoertuig tentoongesteld in zijn IAA Transportation Open Area stand M49.

Kässbohrer's 55 m3 aluminium kipper K.SKA AG is ontwikkeld om de hoogste gebruiksvriendelijke ergonomische standaard in de landbouwsector te bieden. Ontworpen voor een laag zwaartepunt en optimale lastverdeling, staat K.SKA voor veiligheid en betrouwbaarheid terwijl het ook lichter is met zijn nieuwe aluminium chassis. Met zeer slijtvaste en temperatuurbestendige aluminium modulaire profielen van de bovenbouw is het mogelijk om uw zwaarste lasten gemakkelijk te dragen en te besparen op reparatie en onderhoud.

Het voorste staplatform, het dekzeil en de achterdeur zijn speciaal ontworpen voor gebruiksvriendelijke en tijdbesparende handelingen. Naast de geschikte structuur om een breed scala aan landbouwmaterialen te vervoeren, zoals soja, maïs, koolzaad, suikerbieten, sedimenten, granen en meer, is de K.SKA AG ook geschikt om bioafval, palletgoederen, afval in zakken en meststoffen te vervoeren. Bovendien is K.SKA voorzien van sjorringen op de vloer voor het veilig vervoeren van palletladingen, waardoor operationele flexibiliteit gewaarborgd is.

K.SCS X+L: Het lange voertuig huif met eerste toepassing van dynamische wielbasis

Op basis van Kässbohrers uitgebreide ervaring met langere en zwaardere voertuigen, ontwikkelde Kässbohrer de K. SCS X+L, een voertuig van 14.980 mm dat vanaf de conceptie in 2018 de dynamische wielbasis-toepassing biedt die wendbaarheid in bestaande infrastructuur garandeert. K.SCS X+L met dynamische wielbasis was genomineerd in de categorie 'Concept' voor Trailer Innovation Awards 2021.

Met 10% meer laadcapaciteit biedt de K. SCS X+L plaats aan 37 europallets en verlaagt hij de operationele kosten van zijn klanten terwijl hij bijdraagt aan de vermindering van hun CO2-uitstoot.