Kässbohrer Outlook: Samen naar de volgende 125 jaar

09 januari 2023

Toonaangevende opleggerfabrikant Kässbohrer belicht 'samen naar de volgende 125 jaar' in 2022 en onderstreept het belang van een breed ecosysteem van innovatie en partnerschappen om de trailerindustrie vooruit te helpen richting duurzaamheid.

Kässbohrer zet het aanhoudende succes voort dat het samen met zijn klanten heeft behaald, door aan hun behoeften te voldoen dankzij de gerichte gelokaliseerde organisatie in heel Europa, competente R&D, een steeds uitgebreider aftersalesnetwerk en financieringsoplossingen met toonaangevende leasemaatschappijen.

Kässbohrer lanceerde nieuwe voertuigen voor stads-, stukgoed-, intermodaal-, bouw-, landbouw- en vloeistoftransport en won de 2e plaats bij de Trailer Innovation 2023 Award in de categorie 'Veiligheid'. Kässbohrer zette ook de digitalisering van de bedrijfsvoering voort.

"Blijvend een van de topkeuzes van de logistieke sector"

Dankzij zijn technische competentie en klantgerichte vindingrijkheid voldoet Kässbohrer aan de behoeften van zijn klanten in meer dan 55 landen door samen met zijn sterke lokale teams vakkundig efficiënte, veilige, hoogwaardige, duurzame en innovatieve voertuigen te leveren aan alle logistieke sectoren.

De toonaangevende oplegger Kässbohrer behoort tot de algemene top 3 in Nederland en Zweden. Kässbohrer behoort tot de top 3 in tank en silo's in Duitsland. Voor zwaar transport is Kässbohrer marktleider op het gebied van lage bedden in Polen en behoort tot de top 3 in Frankrijk met platformen. Met zijn sterke lokale organisatie voldoet Kässbohrer snel aan de behoeften van zijn klanten in Italië door zijn omzet te verdubbelen en in Spanje door zijn omzet te verdrievoudigen.

"Voertuiglanceringen komen voortdurend tegemoet aan de transformatie van de logistieke sector."

Mevrouw Türken benadrukte de innovatieve geest van Kässbohrer met 18 nieuwe voertuigen met meer dan 50 innovaties gepresenteerd aan de industrie, waaronder 9 nieuwe voertuigen gepresenteerd tijdens de IAA Transportation 2022 beurs.

"Kässbohrer presenteerde met trots zijn nieuwste innovaties voor het verhogen van de efficiëntie bij intermodale operaties, vervoer van vloeistoffen en zwaar transport, waardoor de operaties van zijn klanten naar een hoger niveau worden getild. Kässbohrer werkt aan de behoeften van de toekomst en blijft oplossingen bieden voor de huidige behoefte aan transformatie.

Met Enginuity zal Kässbohrer nieuwe voertuigen en diensten blijven ontwikkelen om aan de onvervulde behoeften van zijn klanten te voldoen en tevens duurzaamheidsdoelstellingen aan te pakken.

"De traditie voortzettend is Kässbohrer de trotse winnaar van de Trailer Innovation Awards 2023"

Trouw aan zijn motto "Enginuity", de combinatie van "Engineering" en "Ingenuity", investeert Kässbohrer voortdurend in zijn competente R&D en ontwikkelt producten en diensten om de activiteiten van zijn klanten de komende 125 jaar naar een hoger niveau te tillen.

Met zijn breedste scala aan innovaties heeft Kässbohrer competent geïnnoveerd in alle categorieën van de meest prestigieuze Trailer Innovation Awards, respectievelijk; Carrosserie, Chassis, Componenten, Concept, Milieu, Veiligheid en Smart Trailer, waarbij in totaal 6 prijzen werden gewonnen.

Kässbohrer zet zijn traditie voort en won bij de Trailer Innovation 2023 Awards de 2e plaats in de categorie 'Safety' met zijn Integration Protection Device, naast de twee nominaties met zijn Augmented Proactive Driving Support in de categorie 'Concept' en 360 Degree Experience of Digital Twins in de categorie 'Smart'.

"Kässbohrer investeert verder in diensten & digitaliseert zijn onderdelenactiviteiten"

Kässbohrer blijft investeren en haar diensten ontwikkelen om aan de behoeften van haar klanten in heel Europa te voldoen.

Kässbohrer after-sales services zijn geauditeerde bevoegde servicepunten, waarvan 97,6% onderhouds- en reparatiewerkzaamheden kan uitvoeren voor alle sectoren algemene vracht, bulk- en vloeibare goederen, intermodaal en bouw- en zwaar transport. In 2022 bedroeg het netwerk 668 bevoegde servicepunten.

Op het gebied van reserveonderdelen blijft Kässbohrer investeren in infrastructuur en digitalisering. Het belangrijkste onderdelendepot voor Noord-Europa, Goch, is uitgebreid, waardoor 156.000 onderdelen kunnen worden geleverd. Omdat individuele klantenzorg een prioriteit is bij Kässbohrer, behandelen speciale onderdelenteams alle aanvragen, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de bijgewerkte EPC (Electronic Parts Catalog).

Mevrouw Türken belicht de ontwikkelingen van EPC "Om elke aanvraag persoonlijk & digitaal te behandelen, heeft het onderdelenteam van Kässbohrer zijn Electronic Parts Catalog verbeterd met in totaal 12 ontwikkelingen als feedback van zijn klanten. Daarom lanceerde Kässbohrer in 2022 zijn nieuwe gebruiksvriendelijke interface. Samen met de nieuwe gepersonaliseerde interface zijn de onderdelenmagazijnen in Goch, Ulm en Lyon naadloos geïntegreerd en kunnen onze teams de aanvragen van onze klanten veel efficiënter inwilligen.

Kässbohrer's K-Finance, dat concurrerende financieringsmogelijkheden biedt voor al zijn productassortimenten, is ook in 2022 verder ontwikkeld. De reeds bestaande samenwerking met BNP Paribas Leasing Solutions in Frankrijk en Spanje is in 2022 uitgebreid naar Duitsland. Kässbohrer werkt samen met EFL in Polen en met Unicredit in Italië om zijn klanten concurrerende financiële oplossingen aan te bieden.

“Volledig competent in alle duurzaamheidstransformatiebehoeften en samenwerkend met alle belanghebbenden"

İffet Türken gaat verder in op het belang van efficiëntere en duurzamere voertuigen voor de toekomst: "Nu de transportsector de nieuwe Europese klimaatwet verwelkomt, die zich verplicht tot een koolstofemissiereductie van minstens 55% tegen 2030, wacht onze industrie een ambitieuze transitie in afwachting van verdere wetgeving. In deze tijd van transformatie van de transportsector is Kässbohrer even competent in alle technologieën en voertuigontwikkelingen om samen met onze klanten te werken aan hun unieke behoefte aan transitie.

Kässbohrer werkt nauw samen met onze klanten, belanghebbenden, verenigingen en universiteiten in een breed ecosysteem van innovatie en blijft werken aan de ontwikkeling van de volgende generatie voertuigen met een hogere capaciteit, zoals de 32 m-combinaties die al op de weg zijn in landen waar het vervoer is toegestaan, de Super Eco Combi, de 14,98 m lange huif, zijn ongeëvenaarde intermodale assortiment en investeert verder in slimme technologieën voor toekomstige digitale integratie."