Olof Mtt Kiest Kässbohrer

Kässbohrer Versterkt Olof Mtt’s Interkodale Vloot

18 mei 2018

Europa’s toonaangevende internationaal transportbedrijf, Olof MTT, heeft zijn vloot uitgebreid met 50 nieuwe Kässbohrer Mega Trailers. Het bedrijf heeft al een vloot van 425 Mega Trailers, en kiest opnieuw voor Kässbohrer vanwege haar hoge kwaliteit op het gebied van internationaal transport.

Kässbohrer, Europa’s snelstgroeiende trailerproducent met de het breedste productaanbod, blijft de meest gekozen producent voor grote vloten omdat haar producten maximale efficiëntie bieden, een hoge transportcapaciteit en een lage Cost Of Ownership. In the markt van internationaal transport komt Kässbohrer tegemoet aan de eisen van de sector met haar brede waaier van producten, snelle levertijd en 350 gecertificeerde aftersalespunten in heel Europa. Met 50 nieuwe Kässbohrer Mega Trailers in haar vloot garandeert Olof MTT ook n de toekomst haar uitstekende intermodale diensten.

Olof MTT blinkt uit in intermodale oplossingen in heel Europa. Het bedrijf biedt al jaren transportoplossingen aan klanten in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Oloff MTT bezit al een vloot van 425 Mega Trailers, en haar nieuwe aanwinst garandeert operationeel gemak en maximale efficiëntie dankzij treinlaadsystemen, versterkingen voor Ro Ro-transport en een capaciteit van wel 34 pallets. 40 van Olof MTT’s nieuwe voertuigen zijn Kässbohrer Mega Schuifzeiltrailers, geschikt voor spoortransport, en bieden extra voordelen zoals robuuste en functionele opbouw. Hierdoor worden activiteiten veel simpeler, met het schuifzeil en daksysteem terwijl minder onderhoud nodig is. 10 voertuigen zijn Mega Trailers, welke worden geleverd met ladingzekeringssyteem tussen het dak en de vloer, speciaal voor het transport van witgoed.

Operationeel gemak en efficiëntie zijn belangrijker

Kässbohrer Mega Trailers, met hun unieke ophanging, zijn geschikt voor huckepack transport, en voldoen aan de strenge eisen van complex intermodaal laden en lossen. Deze voertuigen bieden maximale efficiëntie in alle wegomstandigheden en alle ladingen in Europa. Het gepatenteerde multipunt K-FIX ladingzekeringssysteem van Kässbohrer Mega Trailers maken het mogelijk verschillende typen lading snel en flexibel te zekeren op 236 punten met een capaciteit van 2,5 ton per punt.

Rene Louwers, één van de eigenaars van Olof MTT, verklaarde: “Met de speciale en onderscheidende producten die Kässbohrer biedt voor alle mogelijke eisen, kunnen we tegemoet komen aan de verschillende logistieke noden van onze verschillende klanten” Hij vervolgde:  “Kässbohrer’s Mega Trailers combineren onze expertise met hun hoge laadcapaciteit, de opties die volledig beantwoorden aan onze eisen; operationeel gemak, robuustheid en simpel in gebruik.” Intermodaal transport draagt bij aan de verlaging van de uitstoot van CO2 omdat vervoer over spoor- en waterwegen mogelijk is, terwijl klanten genieten van meer operationele flexibiliteit. Olof MTT draagt hieraan bij dankzij haar doel transport uit te voeren met een minimale CO2-uitstoot. “In Kässbohrer hebben we een partner gevonden die voldoet aan de hoogste Europese normen. Met deze nieuwe opleggers verhogen we niet alleen onze operationele kwaliteit, maar dragen we ook bij aan de vermindering van de uitstoot van CO2”, zei Louwers.

Kässbohrer blijft de partner bij uitstek voor de transport- en logistieke sector door haar klanten de beste kwaliteit en diensten te bieden. Niet alleen op productbasis, maar ook met haar innovatieve aanpak draagt Kässbohrer bij aan de transportsector zelf. Mega Trailers zijn slechts een deel van Kässbohrer’s grootste productaanbod in Europa, waarmee het haar klanten alle intermodale oplossingen biedt. Als onderdeel van haar intermodale productaanbod biedt Kässbohrer ook de Huckepack Mega Trailer aan,, Huckepack Schuifzeilopleggers, Wissellaadbakken en Container Chassis. De Mega Trailers worden zó ontworpen dat de uitdagende leveringstijden kunnen worden gehaald, terwijl het robuuste chassis efficiënter is tijdens ferry operaties. Het robuuste chassis van de Schuifzeilopleggers garandeert duurzaam gebruik onder zware intermodale laad- en losomstandigheden. De Kässbohrer Wissellaadbak is ontworpen om zo economisch mogelijk te schakelen tussen transport over land, zee en spoor, heeft een capaciteit van 34 europallets en biedt maximale efficiëntie met een tarragewicht van 4.850 kg. De speciaal ontworpen Wissellaadbak is uitgerust met aluminium panelen en kleerhangers, en daarmee de ideale oplossing voor textieltransport. Het lichte Container Chassis kan zowel containers en wissellaadbakken aan, van C45 tot C55. Deze oplegger maakt het complexe proces van containerzekering verleden tijd. Het ontwerp biedt niet alleen een hogere laadcapaciteit, maar maakt het ook mogelijk de containers met slechts 4 sloten snel en simpel te zekeren.

Kässbohrer Key Account Manager Mehmet Önen zegt: “Kässbohrer is actief in meer dan 55 landen en biedt meer dan 800 producten aan en voldoet aan de eisen van de internationale transportsector. Onze Mega Trailers zijn ontworpen om in zoveel mogelijk landen te kunnen worden gebruikt, zodat onze klanten minder kopzorgen hebben wanneer ze Europese grenzen oversteken. Deze voertuigen, die worden gebruikt voor weg-, zee- en spoortransport, moeten uitserst efficiënt zijn, en volledig coatibel met verschillende transportoplossingen. Extra steunpunten onder het chassis maken Kässbohrer opleggers geschikt voor Huckepack. De 4x2 Ro Ro-ringen, rubuuste ontwerp en specifieke cersterkingen maken er de meest populaire oplossing van voor ferrytransport. Olof MTT beschikt over een exclusief wereldwijd netwerk, en is een zeer betrouwbare partner voor intermodaal transport. We zijn erg blij met onze samenwerking met Olof MTT, en we hopen dat ons partnerschap nog lang zal duren, met onze intermodale transportoplossingen.”

Kenmerken van Kässbohrer Intermodale Oplossingen:

• De K¨ässbohrer Mega Trailer beschikt over Ladingzekeringscertificaat EN 12642 Code XL - VDI 2700, en goedgekeurd voor transport per expresse vrachttrein, tot snelheden van 140 km/u.

• Met het K-FIX systeem kan lading uiterst flexibel worden gezekerd op 236 punten op het horizontale profiel met een capaciteit van 2,5 ton elk, en voldiet aan Code XL. De versterkte basis heeft een heftruck aslast van 7,2 ton, en biedt operationele flexibiliteit doordat lading van verschillende afmetingen in verschillende opstellingen kan worden gezekerd.

• De gegalvaniseerde achterbumper, 1 meter lange planken in de achterdeur, de 4x2 Ro Ro-ringen en versterkte kingpin voor verschillende chassis’ zijn speciaal ontworpen voor zeetransport.

• De opleggers zijn bij uitstek geschikt voor ferrytransport, met hun opties zoals een kunststof laadpplatformbuffer voor de koppeling, extra bedekking en gelaste verbindingen op de glijplaat, 300mm binnen bumper plaatsing en ferryskids.

• De Mega Trailers hebben ook de mogelijkheid van een Auto Reset-functie. De regelkleppen gaan automatisch naar de rij-stand zodra een snelheid van meer dan 10 km/u wordt bereikt.

• De Mega Trailers zijn geschikt voor e - f - g - i wagontypes met P400 gecertificeerde laadbeugels.

• De Kässbohrer Wissellaadbak biedt laad- en vrachtmogelijkheden, waardoor de operationele kosten dalen. Hij is geschikt voor het transport van pallets, kleding, glas, electronische apparaten, autoonderdelen en chemische producten.

• De Kässbohrer Wissellaadbak biedt maximale efficiëntie door zo economisch mogelijk te schakelen tussen transport over land, zee en spoor, heeft een capaciteit van 34 europallets en een tarragewicht van 4.850kg. Het versnelt operaties, biedt een hoog laadvolume met hogere capaciteit en gedeeltelijk laden, dankzij haar schuifzeil en daksysteem.

• De aluminium Wissellaadbak heeft een volume van 98 m³ en een tarragewicht van 4.970 kg. Multifunctionele aluminium panelen en laadstaven in de paneelstructuur bieden de mogelijkheid tot flexibele operaties en ladingveiligheid voor het transport van textiel en dubbeldek laden. Dit voertuig is gescikt voor stoffen en kostbare goederen. Dankzij de dubbeldeksbalken kan op de tweede verdieping maximaal 10 ton worden geladen.